Gå videre til hovedindholdet

Kort introduktion

Hvem er jeg og hvorfor gør jeg det her?




Lad mig starte med det sidste. Jeg gør det her, fordi jeg kan lide at skrive og fordi jeg håber, at andre mennesker vil finde inspiration i det de finder på siden. Det kan være man selv lige står og mangler gode råd til, hvordan man kan få en hverdag til at hænge sammen med træning og familie, det kan være man overvejer hvilket løbeur eller hvilken babyjogger man skal vælge, eller hvilke løb, der er gode at deltage i. Det er i hvert fald ting, som jeg vil forsøge at komme med mine bud på her på siden.
Intet af det, der bliver skrevet er sponseret eller noget, så alt hvad der skrives er min helt egen mening om tingene ;-)


Og hvem er jeg så?

Jeg er 34 år, far til en lille pige på 9 måneder og gift med min dejlige kæreste gennem 6 år.



Jeg har været elitefodboldtræner i snart 10 år og har bl.a. været træner i AB og FCN, og har UEFA A-licens samt andre mindre fodboldkursusbeviser.
Jeg har selv tidligere spillet en del fodbold, men valgte trænervejen i stedet for.
Lige nu laver jeg også lidt fodboldkommentering på Eurosport.



Jeg arbejder til daglig som folkeskolelærer i Herlev, hvor jeg underviser i udskolingen.

Jeg er uddannet som BodyPump instruktør gennem Les Mills samt fitness- og personlig træner gennem At Work, og er ansat i Fitness World, hvor jeg både har været personlig træner, BodyPump instruktør og undervist i OCR i Fitness World BIG.
Til december kan jeg også tilføje løbetræner til mit cv.

I 2015 kastede jeg mig over OCR (forhindringsløb) og begyndte samtidig at træne mere struktureret efter at blive god til netop denne sport. Det var også dette år jeg så småt begyndte at løbetræne for første gang. Efter jeg i september 2015 løb og gennemførte mit første halvmaraton (Cph Half) valgte jeg, at jeg ville begynde at løbe struktureret og efter et løbeprogram.
Jeg valgte Hechmannmetoden (læs evt. indlægget om netop dette) og fulgte det i et år frem til Cph Half 2016.



I oktober 2016 blev jeg far til vores dejlige datter, Hannah, og det har betydet en hel del for, hvordan min træning har set ud siden.

Da Hannah blev 6 måneder var hun gammel og stærk nok til at sidde i en babyjogger, og siden da er det blevet til en del løbeture sammen (dette vil der komme et separat indlæg om).

Har man lyst til at følge lidt mere med i, hvad jeg render og foretager mig, kan man følge mig her:

Garmin Connect: Løbemotionisten
Instagram: Lobemotionisten
Facebook: Team H & H


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

COP RUN x Nordic Race

COP RUN x Nordic Race To store løbsarrangører havde for første gang slået sig sammen og mixet det bedste fra begge verdener - intervalløb med forhindringer, og sat os alle i scene i Fælledparken denne varme julidag. COP RUN er kendt for deres 15 x 1000 m, som fordeles mellem tre løbere, som skiftes til at løbe en omgang, og Nordic Race er Danmarks største arrangør af forhindringsløb, og til denne udgave havde de taget 5 af deres forhindringer med, A-pyramide, hurdles, over/under, over/under/igennem (O.U.T.) og barbed wire. Alle sammen forhindringer, hvor det er muligt at holde en høj fart og en depeche i hånden. Der var lagt op til fest i Fælledparken med høj musik, sol og en masse boder. Setup'et var i hvert fald til et brag af et event og vejret viste sig fra sin bedste side - i hvert fald for tilskuerne. Det var varmt og der var absolut ingen vind, puha det ville blive en hed omgang! Holdbillede - Mathias (tv) og Björn i midten Jeg teamede op med to af mine hold

Hænger OCR og Hechmannmetoden sammen?

Mine erfaringer med Hechmannmetoden For lidt over et år siden udkom Claus Hechmann med bogen ”Løb som eliten”. Det var i den grad en bog, der vakte røre i andedammen, da Hechmann går ind for, at man skal løbe langsommere og længere for i sidste ende at blive en hurtigere løber. Min første tanke, da jeg hørte om dette var, at det ville jeg aldrig komme til, jeg var mere til de hurtigere og kortere løbeture. Nu står jeg så her knap et år efter og har en helt anden tilgang til tingene. Lad mig starte med at fortælle lidt om selve Hechmannmetoden og hvorfor den, ifølge bogen virker, før jeg fortæller om min egen oplevelse og erfaring med metoden. Claus Hechmann er tilknyttet Sparta som elitetræner og personlig træner. Han har tidligere selv løbet og opnået ganske gode tider på diverse distancer fra 1500 m til 20 km. Han er manden bag Hechmann Sport, hvorigennem man tager løbetesten, som jeg fortæller om senere i artiklen. Hechmannmetoden fokuserer mest på distancer over 30